U skoroj budućnosti ovo će biti pet najpopularnijih vrsta putovanja

Globalna pandemija preokrenula je planove putnika naglavačke u 2020. godini. Gledajući prema 2021. godini, utjecaj pandemije ne mijenja samo naš izbor odredišta, nego i vrstu putovanja na koja ćemo najvjerojatnije ići. Novo istraživanje globalnog lidera u industriji putovanja, Booking.com, otkriva pet najpopularnijih vrsta putovanja u 2021. godini kako bi nadahnuo putnike željne novih avantura.

Solo uživanje

Trend solo putovanja vjerojatno će dobiti još veći zamah u 2021. godini jer će žeđ za putovanjima blokirana pandemijom potaknuti putnike da se odvaže i otputuju nekamo sami. Podaci prije pandemije pokazivali su da samo 17% putnika planira solo putovanje, dok sada 30% globalnih putnika, isto vrijedi za 25% putnika iz Hrvatske, kažu da će planirati solo putovanje u budućnosti.

Budući da 42% putnika (41% putnika iz Hrvatske)  kaže da želi više putovati u budućnosti kako bi nadoknadili izgubljeno iz 2020., to će ih svakako potaknuti da isplaniraju solo putovanje života kako bi se vratili u vanjski svijet!

Luksuzno opuštanje

Neočekivani prekid svih planova za putovanja mnogim je putnicima značio da je sama mogućnost putovanja luksuz, zapravo, 61% putnika obećalo je da u budućnosti neće uzimati putovanja zdravo za gotovo. Isto smatra i 63% putnika iz Hrvatske.

Dok istraživanje pokazuje kako putnici i dalje imaju namjeru ponovno putovati, samo 13% globalnih putnika (8% putnika iz Hrvatske) sada planira luksuzan odmor (npr. u vili ili hotelu s 5 zvjezdica), dok većina (51%) planira opuštajuće putovanje kako bi pobjeglo od svakodnevice, što opuštanje čini pravim luksuzom za 2021. godinu.

Posjet voljenima

U 2020. godini većina je putnika provela više vremena razdvojena od obitelji i prijatelja. Za mnoge, daleko od očiju ne znači i daleko od srca, baš naprotiv! Čak 61% globalnih putnika, a isto vrijedi za 70% putnika iz Hrvatske, planira buduće planove za putovanja iskoristiti kao priliku za posjet voljenima. Zapravo, 36% putnika otkrilo je da je tijekom te razdvojenosti razgovor s obitelji i prijateljima o putovanjima bio jedno od glavnih nadahnuća za ponovna putovanja.

Vikend-putovanja

Mnogi se putnici boje da bi im se budući planovi ponovno mogli izjaloviti, pa će stoga postojati veća potražnja za kratkim putovanjima jer više od pola globalnih putnika (53%) i čak 67% putnika iz Hrvatske želi više kratkih putovanja u 2021. nego što su ih imali u 2019. kako bi maksimalno smanjili moguća razočaranja.

Dodatnih 28% globalnih putnika (32% putnika iz Hrvatske) također otkriva da im je upravo vikend-putovanje želja za prvo putovanje nakon ukidanja ograničenja, što pokazuje koliko im je važna mogućnost bijega iz svakodnevice, čak i na samo nekoliko dana.

Hrana kao motivacija

Želja putnika za istraživanjem svijeta nije nestala, no većina globalnih putnika (53%) i dalje će izbjegavati putovanja u inozemstvo nakon ukidanja ograničenja. Isto vrijedi i za 36% putnika iz Hrvatske. Stoga su lokalna putovanja postala novi način istraživanja svijeta, a kulinarske su delicije na vrhu popisa. Istraživanje je pokazalo da 36% globalnih putnika želi kušati lokalne specijalitete na putovanju, dok 38% želi češće jesti u restoranu i tako trošiti novac koji su uštedjeli odlukom da ne putuju u inozemstvo.

Istražite svoju inspiraciju

Iako je svijet pun bezbrojnih veličanstvenih mjesta za otkrivanje, uz sve veća ograničenja putovanja može biti teško odabrati u koje sljedeće odredište otputovati. Prvi važan korak u planiranju putovanja je, pogotovo danas, istraživanje. Internetske stranice lokalnih vlasti dobro su mjesto za početak jer nude najnovije informacije o ograničenjima putovanja. Sljedeći je korak pronaći inspiraciju! Prema nedavnom istraživanju Booking.com, više od pola svjetskih putnika (51%)  i putnika iz Hrvatske (56%) za inspiraciju za odmor koristi internetske tražilice. Više od trećine globalnih i putnika iz Hrvatske (36%) pronalazi inspiraciju u preporukama za putovanja koje dobiju u razgovoru s prijateljima i obitelji, a dvije petine (39%) globalnih putnika i čak  57% putnika iz Hrvatske posjećuju internetske stranice za rezervaciju smještaja kako bi pronašli inspiraciju za sljedeće putovanje.

Odaberite pravu vrstu putovanja

Razmislite o tome na kakvu vrstu putovanja želite ići, je li to gradsko putovanje ili putovanje u prirodu kako biste otkrili prirodne ljepote svoje zemlje. Prema nedavnom istraživanju Booking.com-a, većina svjetskih putnika preferira opuštajuće putovanje u sljedećih 12 mjeseci (51%, isto vrijedi i za 50% putnika iz Hrvatske), dok više od polovice svjetskih putnika (53%) i čak 67% putnika iz Hrvatske želi više kraćih odmora, poput vikend-putovanja, nego što su ih imali u 2019. godini. Također je važno razmisliti o tome kako ćete doputovati u svoje odredište. Dok 46% svjetskih putnika (40% putnika iz Hrvatske) i dalje želi izbjeći putovanja avionom, a 46% (37% putnika iz Hrvatske) želi izbjeći bilo kakav javni prijevoz, sjajna je opcija putovanje automobilom.

Putovanja su uvijek bolja s najdražima

Još je jedan važan korak u planiranju putovanja razmisliti o tome s kime želite otputovati. Prema nedavnom istraživanju Booking.com većina svjetskih putnika (61%) želi putovati u manjoj grupi s prijateljima i obitelji. Isto misli i 70% putnika iz Hrvatske. 33% svjetskih putnika (27% putnika iz Hrvatske) želi putovati lokalno kako bi posjetili prijatelje i obitelj. Za one koji su uživali u samoći kod kuće ili žude za malo vremena za sebe, putovanje je također sjajna prilika za promjenu okruženja. Istraživanje Booking.com-a pokazuje da se 30% svjetskih putnika želi fokusirati na sebe i otputovati nekamo sami kad se ukinu ograničenja. Isto vrijedi za 25% putnika iz Hrvatske.

Sigurnost na prvom mjestu

Više od tri četvrtine svjetskih i putnika iz Hrvatske (79%, 78%) bit će opreznije zbog koronavirusa, dok 70% tvrdi da će vjerojatnije rezervirati smještajni objekt koji ima jasno naznačene konkretne mjere vezane za zdravlje i higijenu. Bilo da biste radije boravili u hotelu ili u kući za odmor, važno je razmisliti o svojim potrebama i o tome kako putovati sigurno uz poštivanje mjera higijene i socijalnog distanciranja tijekom boravka. Uz više od 14 milijuna objekata koji su dosad na Booking.com implementirali mjere za zdravlje i sigurnost (npr., higijena, dezinfekcija, fizičko distanciranje) i koje su jasno naznačene na stranici objekta, te uz nove filtre koji olakšavaju pronalazak ovih objekata kao i objekata koje možete rezervirati u cijelosti za sebe, putnici mogu biti sigurni da će imati siguran i ugodan boravak.

Tajming je ključan

Za putnike koji traže dobru ponudu, korisno je imati na umu tajming i razmotriti planiranje putovanja ili u zadnji čas (sedam dana ili manje) ili najmanje mjesec dana prije željenog datuma prijave. Kako bi podržao spontane putnike koji rezerviraju u zadnji čas, kao i one koji planiraju dosta unaprijed, Booking.com nudi Last minute i First minute ponude u tisućama objekata diljem svijeta. Putnici samo trebaju pretražiti za svoje datume (sedam dana ili manje ili pak 30 dana ili više u odnosu na željeni datum prijave) i potražiti cijene s popustom u rezultatima pretrage.


Koronavirus (COVID-19) zahvatio je gotovo svaki aspekt naših života. Putnici ponovno počinju otkrivati svijet, stoga ne iznenađuje da većina njih (79%) planira poduzeti više mjera opreza vezanih za zdravlje i sigurnost prilikom putovanja u budućnosti, a više od polovice njih(59 %) pritom će izbjegavati određena odredišta zbog brige o sigurnosti.

Ova svijest o važnosti sigurnosti još je očitija u regijama u kojima su se primjenjivale stroge mjere karantene kako bi se zaustavilo širenje koronavirusa, a prisutna je i kod putnika iz Indije (71%), Kine (67%) i Južne Koreje (65%) koji će vrlo vjerojatno izbjegavati određena odredišta. No isto tako, putnici koji žive u zemljama s blažim ograničenjima putovanja manje su zabrinuti oko izbjegavanja određenih zemalja. To se odnosi primjerice na putnike iz Nizozemske (32%), Švedske (47%) i Njemačke (49%).

Ipak, putnici su spremni dati svoj doprinos: njih 67% rado će putovati u odredišta u kojima se po dolasku standardno provode provjere zdravlja, a njih 62%  u odredišta u kojima se maske obavezno trebaju nositi na javnim mjestima.

Stoga nije iznenađenje da će putnici imati određena očekivanja od industrije putovanja. Njih 68% očekuje da pružatelji putovanja jasno navedu mjere opreza koje poduzimaju, a njih 43% slaže se da je jasno prikazivanje pravila vezanih za čišćenje i higijenu nešto što se sada podrazumijeva.

Kao odgovor na sve veće zahtjeve putnika za detaljnijim pregledom nad mjerama za zdravlje i sigurnost koje objekti provode, Booking.com sada osigurava da se mjere vezane za sigurnost (kao što su higijena, dezinfekcija, fizičko distanciranje) koje objekti provode jasno prikazuju na stranici objekta, kako bi putnici bezbrižno mogli rezervirati svoje sljedeće putovanje.